A Társaság (Eladó) adatai:
A cég elnevezése: PRECITRADE Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég székhelye: 8000 Székesfehérvár, Fűtőház út 5.
Cégjegyzékszám: 07-09-018548
Adószám: 22719854-2-07
Telefonszáma: +36 22 803449, +36 70 5222959
Általános feltételek:
A Társaság és megrendelőjének, vevőjének és bármely egyéb a Társasággal üzleti kapcsolatba lépő partnerének – továbbiakban Partner (Vevő), továbbiakban együttesen Felek – eltérő megállapodása hiányában a Társaság Partnerek részére teljesítendő szolgáltatásait, illetve a Felek jogait és kötelezettségeit jelen feltételek (továbbiakban Ászf) szabályozzák, kivéve, amennyiben a Felek erről írásban eltérően nem állapodtak meg. A Társaság képviselője által aláírt, az Ászf-től eltérő tartalmú megállapodás akkor és csak akkor érvényes, amennyiben az aláírással kapcsolatosan a hatályos cégjegyzési és aláírási szabályok maradéktalanul érvényesülnek.
Az Ászf a Társaság által történő visszavonásig érvényes.
A Társaság felhívja továbbá a Partner figyelmét, hogy a Partner a megrendelésének a Társaság részére történő eljuttatásával az Ászf-et elfogadja. A Társaság a Partnereitől a jelen Ászf-vel ellentétes tartalmú, megállapodására irányuló tervezeteit a Felek megállapodására nem tekinti irányadónak. A Társaság Ászf-je akkor is érvényes, amennyiben a Partner eltérő szerződéses feltételei ellenére a Társaság a Partner részére szolgáltatást teljesít.
Ajánlat:
A Partner megkeresésére a Társaság a megkeresésnek megfelelő tartalommal ajánlatot készít, amelyet a Társaság arra feljogosított munkavállalójának aláírásával ellátva megküld a Partnernek elfogadás céljából. A Társaság által megadott árak – egyéb megjegyzés nélkül – ÁFA nélküli árak, a Társaság telephelyén a Partner részére kiadott Termékekre vonatkoznak. A Termékek értékesítése a mindenkor hatályos ÁFA- törvény szabályai szerint történik.
Megrendelés és teljesítés:
Az Eladó a hozzá e-mail-ben vagy ajánlott levélben érkezett egyértelmű, a megrendelt termékek pontos megjelölését (cikkszám, megnevezés, mennyiség, terméktípus, kivitel stb.) és a teljesítés kívánt időpontját magukba foglaló írásbeli megrendelést fogad el. Az Eladó a Vevő megrendelését – a tervezett szállítási, illetve rész-szállítási határidők megjelölésével – visszaigazolja. A megrendelés az Eladó számára a megrendelés visszaigazolását, illetve konkrét szerződéskötés esetén a szerződés aláírását követően jelent szállítási kötelezettséget. Egyedi termékek megrendelése esetén az Eladó előleg kifizetését kérheti, amely foglalónak minősül. A rendelés visszaigazolás csak ezen összeg kifizetése és annak az Eladó által történt átvétele után jelent szállítási kötelezettséget. Eladó a Vevő részére megrendelést akként teljesíti, hogy Eladó vagy a Vevő telephelyén, fióktelepén a Termékeket szállítólevél alapján adja át a Vevőnek, vagy a megbízottjának esetleg csomagként továbbítja. A rész- és előszállítás jogát, egyéb megállapodás hiányában fenntartjuk.
A Vevő köteles az árut az átadás helyén mennyiségileg átvenni. A Vevő köteles az árut minőségileg ellenőrizni és az észlelt hibákat legkésőbb a – rendeltetési helyre érkezéstől – számított 1 munkanapon belül az Eladónak írásban bejelenteni.
Az átadás-átvételi eljárás során a Vevő és Eladó a megrendelt, és a Vevő részére átadott Termékek mennyiségi, valamint a csomagolás sérülésmentességére és a Termékek külső jellemzőire vonatkozó ellenőrzését közösen végzik el és az átadás-átvétel tényét a szállítólevél aláírásával a Felek igazolják. Eladó az átadás-átvételi eljárást követően mennyiségi reklamációt nem fogad el.
Az átadás-átvételi eljárást, azaz a szállítólevél aláírását és a Termékek fel-/ lerakodásának befejezését követően a kárveszélyt a Vevő viseli.
Vis maior esetén – mely önhibánkon kívül a teljesítés rendes folyamatát (vagy a már meglévő késedelmünk megszüntetését) akadályozza, illetve késlelteti – a teljesítési határidő az akadályoztatás időtartamával meghosszabbodik, és kivételes esetben, ha azt a körülmények kétséget kizáróan indokolják, teljesítési kötelezettségünk alól teljesen vagy részlegesen mentesülünk. Vis-maiornak számítanak azok az Eladó szállítási kötelezettségének teljesítését akadályozó vagy gátló körülmények, amelyeket az Eladó nem képes befolyásolni (pl. sztrájk, elemi csapás, a szükséges alapanyagok általános hiánya, előre nem látható termelési zavarok, nem helyettesíthető beszállítónál általános szállítási problémák, stb.).
A vis-maior fennállásáról az Eladó köteles a Vevőt a lehető leggyorsabban értesíteni. Vis-maior esetén mindkét félnek jogában áll a megállapodást felbontani, az Eladó azonban a nem teljesítés miatt kártérítés fizetésére nem kötelezhető.
Fizetés:
A leszállított termékek árának kifizetése az Eladó által kiállított számla alapján történik. Eltérő megállapodás hiányában, a fizetés készpénzzel vagy banki átutalással lehetséges. A fizetéseket úgy kell teljesíteni, hogy az összeg az esedékesség napjára az Eladó folyószámláján jóváírásra (vagy beérkezésre) kerüljön. Ennek érdekében a Vevő az átutalásokat köteles úgy időzíteni, hogy a fenti feltétel maradéktalanul teljesüljön. A Vevő késedelmes fizetése esetén Eladó a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét, mint késedelmi kamatot számíthat fel.